بازیگرانی که در یک دوره خاص بسیار صاحب نام بوده اند اما اکنون محبوبیت آنها کم رنگ شده است. وقوع این اتفاق در سینمای هر کشوری رخ می‌دهد.

شارون استون:



شارون متولد ۱۰ مارس ۱۹۵۸ در امریکاست. وی در پنسیلوانیا به دنیا آمد و یک بازیگر امریکائی است و تا کنون موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب و امی ‌شده است و شهرت خود را با بازی در فیلم “غریزه اصلی” به دست آورد.
شارون را ملکه ‌هالیوودی‌ها در دهه نود می‌نامند. وی در فیلم‌هایی مانند: آلفا داگ، غریزه اصلی ساخت ۱۹۹۲، متخصص سال ۱۹۹۴ و…. بازی کرده است.


۲٫ملانی گریفیس:



ملانی گریفیس همسر آنتونیو باندارس. در سال ۱۹۸۴ با بازی در فیلم “دو بدن” شناخته شد. در آن سالها بسیاری از کارگردانان مجذوب بازی و چهره ملانی شده بودند به همین دلیل فیلم‌هایی که در آن سال‌ها از او دیده شد، بسیار بودند. فیلم‌هایی مانند: روزی در بهشت ( ۱۹۹۷ )،…
از سال ۲۰۰۰ به بعد نقش او در فیلم‌ها بسیار کم رنگ شد تا جایی که به جای پیشنهادی سینمائی بیشتر فیلم‌ها و داستان‌هایی که مربوط به تلویزیون و سریال بودند به او پیشنهاد می‌شد. در سال ۲۰۱۰ در یک مجموعه تلویزیونی به روی آنتن رفت.
۳٫ داریل ‌هاناه:



داریل متولد ۳ دسامبر سال ۱۹۶۰ است. وی یک بازیگر امریکائی است و به خاطر حضور پر رنگی که در فیلم‌های وال استریت از او دیده شده، شهرت خوبی به دست آورده بود. فعالیت حرفه ای و سینمائی خود را از سال ۱۹۷۸ شروع کرد. در دهه هشتاد به اوج شهرت رسید و کارگردانان بسیاری پیشنهاد همکاری به او می‌دادند. اخرین فیلمی‌ که از او دیده شد در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ با نام “بیل را بکش” بود. امروز داریل را در کمتر فیلمی‌ می‌بینید.
۴٫ دمی‌ مور:



نام اصلی او دِمی ‌گاینس کوچر است. متولد ۱۱ نوامبر سال ۱۹۶۲ در نیومکزیکو می‌باشد. مور فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۹۸۲ آغاز کرد و در فیلم‌هایی مانند: روح، چند مرد خوب و… بازی کرده است. دمی ‌مور به عنوان یک رقیب اصلی برای شارون استون به حساب می‌آید.
وی تا کنون دو بار ازدواج کرده است: بروس ویلیس (۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰) اشتون کوچر (از ۲۰۰۵ تا به حال)

۵٫ جینا داویس:



جینا فیلم‌های متفاوتی را بازی کرده است و فیلم‌هایی او در یک ژانر خاص نبوده اند، در دهه نود به شهرت بسیاری رسید، اما به مرور از عرصه سینما جدا شد و به برنامه‌های تلویزیونی روی آورد. دیویس که در سال ۲۰۰۴ برای فیلم توریست اتفاقی برنده جایزه اسکار شد و در سریال تلویزیونی “فرمانده کل” در نقش رئیس‌جمهوری آمریکا ظاهر شد، موسسه خاص خود برای حمایت از زنان شاغل در صنعت رسانه و سرگرمی ‌را به راه انداخته است.

۶٫ مادلین استو:



متولد ۱۸ اوت ۱۹۵۸ در امریکاست. وی یک بازیگر امریکائی است. از سال ۲۰۰۳ به بعد حضور وی در سینما به طور کلی حذف شد.

۷٫ کیم باسینگر:



کیم متولد ۸ دسامبر ۱۹۵۳ در امریکاست. وی در دهه ۸۰ تا سال ۲۰۰۰ در فیلم‌های بسیاری دیده شد و توانست جوایزی را در اسکار، گلدن گلاب و بهترین بازیگر زن مکمل از آن خود کند.
در فیلم‌هایی مانند: “دیگه هیچ وقت اینو نگو” بتمن و…. حضور داشته است.

۸٫ وینونا رایدر:



وینونا متولد ۲۹ اکتبر ۱۹۷۱ در امریکا است. وی یک بازیگر موفق است که از ۱۹ سالگی وارد حرفه بازیگری شد و تا کنون نامزد دریافت اسکار و جایزه گرمی ‌نیز شده است.
در فیلم‌هایی مانند زنان کوچک، تلخی‌های واقعیت و… حضور داشته است. دهه قبل از سال ۲۰۰۰ برای او سالی پر از موفقیت بوده است.